Customization through design diversification strategy – Ing. Marek Budinský
Ing. Marek Budinský
absolventská práce studenta CŽV
Customization through design diversification strategy
Přizpůsobení produktu požadavkům zákazníka prostřednictvím designové rozlišovací strategie
Abstract:
Zájem o přizpůsobení designu exteriéru potvrzují výsledky kvantitativního průzkumu zákazníků reprezentovaných dealery. Dle kvalitativního výzkumu jsou definovány konkrétní díly, které se od standardních liší materiálovým karbonovým provedením.Vybrané díly, zadní spoiler a koncovky výfuku, vytvářejí atraktivní záď vozu a dohromady tvoří jeden produkt.Cena je stanovena s přihlédnutím k cenám konkurenčních …moreAbstract:
Based on quantitative research from customers presented by results of dealership outreach an interest in customisation of car design exterior is confirmed. According to qualitative research precise parts are defined, which differentiate from the standard one by material carbon.Both selected parts, rear spoiler and tailpipe endings, create an attractive body tail and together create a product unit. …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 3. 2020
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Hana Volfová, Ph.D.
- Reader: Eva Jaderná, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BUDINSKÝ, Marek. \textit{Customization through design diversification strategy}. Online. Final thesis of the lifelong learning student. Mladá Boleslav: Škoda Auto Vysoká Škola o.p.s. 2020. Available from: https://theses.cz/id/h8evtk/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ŠKODA AUTO a.s., ŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA o.p.s.ŠKODA AUTO a.s.
ŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA o.p.s.celoživotní / field:
Master of Business Administration / Global Management in Automotive Industry
Theses on a related topic
-
Konfigurátor automobilu jako nástroj individualizace produktu
Michal Konárek -
Individualizace vozů značky ŠKODA v porovnání s vybranou konkurencí
Richard Bukač -
Zapojení zákazníka (Customer involvement) do procesu návrhu produktu
Jakub Janíček -
Zapojení zákazníka (Customer involvement) do procesu návrhu a vývoje produktu ICT
Anna Šestáková -
Vliv vstupních informací na zákazníkem vnímanou hodnotu produktu (Customer perceived value)
Eva Dvořáková