Lived experiences of students with ADHD, parents of students with ADHD, and teachers of students with ADHD with factors that support school inclusion and functioning of students with ADHD – Mgr. Růžena KRTKOVÁ RUDNICKÁ
Mgr. Růžena KRTKOVÁ RUDNICKÁ
Doctoral thesis
Lived experiences of students with ADHD, parents of students with ADHD, and teachers of students with ADHD with factors that support school inclusion and functioning of students with ADHD
Lived experiences of students with ADHD, parents of students with ADHD, and teachers of students with ADHD with factors that support school inclusion and functioning of students with ADHD
Abstract:
Dizertační práce se zabývá faktory podporujících školní inkluzi a začlenění žáků s poruchou pozornosti a hyperaktivitou (ADHD). Cílem této kvalitativní studie proto bylo prozkoumat faktory, které studenti s ADHD, rodiče dětí s ADHD a pedagogové vnímají jako podpůrné pro jejich školní fungování. Metodologie této práce využívá především tématickou analýzu, interpretativní fenomenologickouo analýzu, ale …moreAbstract:
This dissertation explores the factors that support the school learning and inclusion of students with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD). Therefore, the purpose of this qualitative study was to explore the factors that students with ADHD, parents of children with ADHD, and teachers perceive as supportive of their school functioning. The methodology of this study primarily uses thematic …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 3. 2024
Thesis defence
- Supervisor: doc. PhDr. Vladimír Chrz, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KRTKOVÁ RUDNICKÁ, Růžena. \textit{Lived experiences of students with ADHD, parents of students with ADHD, and teachers of students with ADHD with factors that support school inclusion and functioning of students with ADHD}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Olomouc: Palacký University Olomouc, Sts Cyril and Methodius Faculty of Theology. 2024. Available from: https://theses.cz/id/h8mvp9/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
KRTKOVÁ RUDNICKÁ, Růžena. Lived experiences of students with ADHD, parents of students with ADHD, and teachers of students with ADHD with factors that support school inclusion and functioning of students with ADHD. Olomouc, 2024. disertační práce (Ph.D.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Cyrilometodějská teologická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Cyrilometodějská teologická fakultaPalacký University Olomouc
Sts Cyril and Methodius Faculty of TheologyDoctoral programme / field:
Humanities Studies / Social and spiritual determinants of health
Theses on a related topic
-
Postoje studentů speciální pedagogiky z hlediska implicitní a explicitní kognice: k oboru speciální pedagogiky, žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a k získaným kompetencím k vykonávání budoucí profese
Kateřina Maříková -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Jana Novotná -
Speciální vzdělávací potřeby v dopravní pedagogice
Otakar Konsbul -
Speciální vzdělávací potřeby žáků se zrakovým postižením
Dana Bílková -
Speciální vzdělávací potřeby žáků se zrakovým postižením
Dana Bílková -
Speciální vzdělávací potřeby žáků s ADHD na 1. stupni základních škol
Lucie Masná -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Simona Mračková -
Inkluze dětí s ADHD pohledem pedagogických pracovníků
Romana Králičová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights