The influence of social effectiveness on the construct-related validity of assessment center – Mgr. Marcela Leugnerová
Mgr. Marcela Leugnerová
Doctoral thesis
The influence of social effectiveness on the construct-related validity of assessment center
The influence of social effectiveness on the construct-related validity of assessment center
Anotácia:
Dizertační práce se zaměřuje na prozkoumání vlivu sociální efektivity uchazečů na hodnocení jejich výkonu během výběrového řízení. Prvním cílem práce je ověřit přímý vliv dvou konstruktů reprezentujících sociální efektivitu (self-monitoringu, SM; schopnosti identifikovat požadavky situace, SIPS) na hodnocení výkonu účastníků assessment centra (AC). Druhým cílem, který práce má, je ověření existence …viacAbstract:
The doctoral thesis is focused on the research of influence of social effectiveness construct in selection methods. The first aim of the thesis is to verify the direct influence of two representatives of social effectiveness (self-monitoring, SM; Ability to Identify Criteria, ATIC) on the performance evaluation in the assessment center (AC). The second goal is to examine the moderating effect of social …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 11. 2018
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/hkodf/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 30. 1. 2019
- Vedúci: doc. PhDr. Martin Vaculík, Ph.D.
- Oponent: doc. PhDr. František Baumgartner, CSc., doc. Mgr. Elena Lisá, PhD.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
LEUGNEROVÁ, Marcela. \textit{The influence of social effectiveness on the construct-related validity of assessment center}. Online. Dizertačná práca. Brno: Masarykova univerzita, Faculty of Social Studies. 2018. Dostupné z: https://theses.cz/id/h8u56d/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesDoctoral programme / odbor:
Psychology (4-years) / Social Psychology
Práce na příbuzné téma
-
Posouzení validity využití Assessment center
Marek Vranka -
The Effectiveness of Social Transfers in Promoting Education, Food Security and Health Care
Godwin Kwasi Awuah -
Exploring the Effectiveness of Social Media Marketing on Enhancing Brand Awareness for Mayalukas Marketing Agency
Maria Laura Elvir Ramirez -
The influence of cultural differences on the effectiveness of advertising appeals in social media ads in case of gen Z from Czechia, Finland and Turkey
František Hendl -
Children with Disability in Families at Risk in Russian Federation: Social Work Approaches
Anastasia KARPUNINA -
Účinnost CSR (Corporate Social Responsibility) projektů v marketingové komunikaci firem
Adéla Šlajchová -
The impact of social media on consumer behavior: A study of young adults
Salih Demirkiran -
Hodnocení efektivity výběru pracovníků pomocí assessment centra
Martina Čapková