Social Media- A New Instrument to Influence Brand Value – Evelina Sizikova
Evelina Sizikova
Diplomová práce
Social Media- A New Instrument to Influence Brand Value
Social Media as a New Instrument to Influence Brand Value
Anotace:
S rostoucí síle internetu a především sociálních médií, která zahrnuje různá společenství, blogy, portály, atd., v současné době hodnotu značky, - jeho tvorba a řízení, není v rukou společností, ale už se přesouvá na spotřebitele. Jedním z cílů této práce je zkoumat a pokusit se dokázat existenci sociální média vliv na hodnotu značky. Dalším cílem je představit jiný pohled na hodnoty značky v souvislosti …víceAbstract:
With the rising power of Internet and especially social media which includes different communities, blogs, portals(1) , etc., nowadays brand value, - its creation and control, is not in the hands of the companies anymore, but is shifted to the consumers. One aim of this paper is to investigate and try to prove the existence of social media influence on brand value. Another goal is to introduce a different …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 10. 10. 2011
Identifikátor:
http://www.vse.cz/vskp/eid/33864
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 19. 9. 2012
- Vedoucí: Petr Král
- Oponent: Martin Jurek
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/33864
Vysoká škola ekonomická v Praze
Magisterský studijní program / obor:
Ekonomika a management / International Business - Central European Business Realities
Práce na příbuzné téma
-
The utilization of social media for building personal brands of artists in the Czech and Slovak contexts. Several case studies focusing on the period from 2014 to 2024
Polina Sorokina -
The Brand Ambassadors of Cosmetics Brands and Their Relevance for Generation Z on The Example of the Czech Republic
Andrea Wimberská -
Multinational brands versus local brands on the Czech market
Karolina Pořízková -
The influence of marketing stimuli on consumer (purchasing) behaviour in times of COVID-19. A comparative study on personality types and the context of subcultures.
Robin Dekker -
Counterfeiting: Fake Goods Production and its Impact on the Market of Luxury Brands in the U.S.A. and China
Ariuna Choizhalsanova -
Transmitting the personal image on corporations, brands and products as a marketing communication tool
Artur Zhuravlev -
Transmitting the personal image on corporations, brands and products as a marketing communication tool
Bakhtiyar Sissengali -
Transmitting the personal image on corporations, brands and products as a marketing communication tool
Ilya Abdrakhmanov