Evelina Sizikova

Master's thesis

Social Media- A New Instrument to Influence Brand Value

Social Media as a New Instrument to Influence Brand Value
Abstract:
S rostoucí síle internetu a především sociálních médií, která zahrnuje různá společenství, blogy, portály, atd., v současné době hodnotu značky, - jeho tvorba a řízení, není v rukou společností, ale už se přesouvá na spotřebitele. Jedním z cílů této práce je zkoumat a pokusit se dokázat existenci sociální média vliv na hodnotu značky. Dalším cílem je představit jiný pohled na hodnoty značky v souvislosti …more
Abstract:
With the rising power of Internet and especially social media which includes different communities, blogs, portals(1) , etc., nowadays brand value, - its creation and control, is not in the hands of the companies anymore, but is shifted to the consumers. One aim of this paper is to investigate and try to prove the existence of social media influence on brand value. Another goal is to introduce a different …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 10. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 9. 2012
  • Supervisor: Petr Král
  • Reader: Martin Jurek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/33864