Bc. Ivana MILOVÁ

Master's thesis

MASSIVELY MULTIPLAYER "ONLINE ROLE - PLAYING GAMES" AKO SOCIÁLNY PRIESTOR

MASSIVELY MULTIPLAYER "ONLINE ROLE - PLAYING GAMES" AS A SOCIAL SPACE
Abstract:
Cieľom tejto práce je na základe etnografického výskumu popísať sociálnu realitu a subkultúru hráčov MMORPG hry World of Warcraft. Ciele práce budú dosahované prostredníctvom popisu a analýzy špecifického sociálneho zoskupenia takzvanej "guildy" v priestore masívne multiplayer "online role-playing hry" World of Warcraft. Bádateľský zámer je konkrétne sústredený na hru World of Warcraft z pozície neoficiálneho …more
Abstract:
The aim of the thesis is based on ethnographic research, focused to describe social reality and subculture of players of MMORPG game World of Warcraft. The objectives of the work are achieved through the description and analysis of specific social groupings so-called 'guilds' in the area of massively multiplayer 'online role-playing game' World of Warcraft. Investigative plan is specifically focused …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2014
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 1. 2015
  • Supervisor: Mgr. Nikola Balaš

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

MILOVÁ, Ivana. MASSIVELY MULTIPLAYER "ONLINE ROLE - PLAYING GAMES" AKO SOCIÁLNY PRIESTOR. Plzeň, 2014. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/