Bc. Petra Kotíková

Master's thesis

Budování značky v prostředí nadnárodní společnosti pro lokální trhy

Brand building for local markets in international company
Abstract:
Diplomová práce se věnuje budování značky pro lokální v nadnárodní FMCG společnosti, zkoumá jednotlivé typy přístupů k budování značky - globální, lokální a kombinovaný (tzv. glokalizovaný). Uvádí příklady reálných značek z FMCG prostředí a zkoumá procesy, které jsou využívány v rámci budování těchto značek. Cílem práce je navrhnout optimalizovaný model budování značky pro lokální trhy v nadnárodní …more
Abstract:
The thesis focuses on brand building for local markets in international FMCG company, analyzes brand building approaches that are used by international companies - global, local and combined (glocalized). The thesis presents examples of three real FMCG brands and analyzes their brand building processes. The thesis aim is to design an approach that would be suitable for both international FMCG companies …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 5. 2016
  • Supervisor: PhDr. Marek Matějka
  • Reader: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní