Budování značky v prostředí nadnárodní společnosti pro lokální trhy – Bc. Petra Kotíková
Bc. Petra Kotíková
Master's thesis
Budování značky v prostředí nadnárodní společnosti pro lokální trhy
Brand building for local markets in international company
Abstract:
Diplomová práce se věnuje budování značky pro lokální v nadnárodní FMCG společnosti, zkoumá jednotlivé typy přístupů k budování značky - globální, lokální a kombinovaný (tzv. glokalizovaný). Uvádí příklady reálných značek z FMCG prostředí a zkoumá procesy, které jsou využívány v rámci budování těchto značek. Cílem práce je navrhnout optimalizovaný model budování značky pro lokální trhy v nadnárodní …moreAbstract:
The thesis focuses on brand building for local markets in international FMCG company, analyzes brand building approaches that are used by international companies - global, local and combined (glocalized). The thesis presents examples of three real FMCG brands and analyzes their brand building processes. The thesis aim is to design an approach that would be suitable for both international FMCG companies …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2016
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/oaoqd/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 5. 2016
- Supervisor: PhDr. Marek Matějka
- Reader: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Budování značky v prostředí nadnárodní společnosti pro lokální trhy
Nadezhda Axyonova -
Budování značky v prostředí nadnárodní společnosti pro lokální trhy
Šárka Hótová -
Budování značky v prostředí nadnárodní společnosti pro lokální trhy
Daria Somova -
Význam budování kultury zpětné vazby uvnitř firmy
Mária Čižmáriková -
Expanze nadnárodní společnosti do České republiky a dalších zemí centrální východní Evropy
Markéta Veselá -
Globální značka a její vliv na chování spotřebitele
Anastasiia Kalchenko -
Budování globální značky produktu pomocí nástrojů IMK ve vybraném podniku
Denisa Škodová -
Budování globální značky produktu pomocí nástrojů IMK ve vybraném podniku
Markéta Novotná