Daniele Loi

Bachelor's thesis

Love and Tears: Emotions on Media as a Part of Marketing

Love and Tears: Emotions on Media as a Part of Marketing
Abstract:
V marketingu jsou emoce mocným nástrojem pro zapojení spotřebitelů a vytváření spojení mezi spotřebitelem a značkou. Emoce lze vyvolat prostřednictvím různých médií, včetně televize, tištěných reklam a digitálních mediálních platforem. Ukázalo se, že používání emocí v marketingu má pozitivní dopad na chování spotřebitelů, včetně zvýšení loajality ke značce a nákupního záměru. Tento výzkum si klade …more
Abstract:
In marketing, emotions are a powerful tool for engaging consumers and creating a connection between the consumer and the brand. Emotions can be evoked through various media, including television, print ads, and digital media platforms. The use of emotions in marketing has been shown to have a positive impact on consumer behavior, including increasing brand loyalty and purchase intent. This research …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2023
  • Supervisor: doc. Giuseppe Maiello, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Iva Baslarová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication