Firaz Muinov

Master's thesis

Virtuální světy/komunity jako experimentální laboratoře ekonomie

Virtual Worlds/Communities as Experimental Laboratories of Economics
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá analýzou komunit hráčů virtuálních her typu play-to-earn z pohledu marketingové teorie a teorie spotřební kultury (CCT). Výzkum se zaměřuje na motivaci hráčů ke koupi a pronájmu zboží ve hrách a zkoumá možné závislosti jejich chování na typu hráče a jeho postojích. Klíčovou metodou použitou v této práci je netnografie, která umožňuje systematické po-zorování a analýzu …more
Abstract:
This thesis analyzes communities of players in play-to-earn virtual games from the perspective of marketing theory and Consumer Culture Theory (CCT). The research focuses on the players' motivation to purchase and rent in-game items and examines possible dependencies of their behavior on player types and attitudes. The key method used in this study is netnography, which allows systematic observation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 6. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 8. 2024
  • Supervisor: Klára Šimůnková
  • Reader: Jan Závodný Pospíšil

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/94497