Using Montessori Methods in the Czech Educational Setting – Mgr. Petra Tefelnerová
Mgr. Petra Tefelnerová
Bakalářská práce
Using Montessori Methods in the Czech Educational Setting
Using Montessori Methods in the Czech Educational Setting
Anotace:
Cílem této bakalářské práce je charakterizovat původní metodu Montessori a srovnat ji s metodou Montessori aplikovanou v českém školství na konkrétních příkladech Montessori mateřské a základní školy v Brně.Abstract:
The aim of this thesis is to give a general characteristics of the original Montessori method and compare and contrast it with the Montessori method applied in the Czech educational setting in particular situations of a Montessori kindergarten and a primary school in Brno.
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 3. 5. 2011
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/n01gp/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 6. 6. 2011
- Vedoucí: Dr. Rita Chalmers Collins
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Specializace v pedagogice / Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Didactic activities reflecting Montessori principles in teaching and learning English vocabulary with the focus on learners' activation
Tereza Broulíková -
Extensive reading in a Montessori class
Zuzana Epelde -
Inclusive education for children from marginalized Roma communities
Terézia Bednárová -
Parents’ Home Involvement for Children’s School Achievement: Case of Shan Parents, Socialization and Cultural Capital influence Children’s education in Chiang mai, Thailand
Amphika Ananta -
Perception of the Swedish education system by African immigrant children and youth
Anthonia Imuetinyanosa Kachie-ogoke