Karel Ziernwald

Bachelor's thesis

Statistické metody v B2B marketingu založené na Customer Data Platform

Statistical methods in B2B marketing based on Customer Data Platform
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřená na oblast B2B marketingu, tato oblast marketingu je těžce měřitelná a je výzvou pro zaměstnance v tomto odvětví. V práci je použit koncept Account Based Marketingu, kdy se pomocí konceptu sleduje zákaznická cesta. Dále je zpracována explorační analýza dat, ve které dojde k zjištění, že potřebná metrika míry otevřených e-mailů nemá v rámci společnosti normální rozdělení …more
Abstract:
The bachelor thesis is focused on the area of B2B marketing. This marketing area is hard to measure and a challenge for employees in this industry. The concept of Account Based Marketing is used in the thesis, where the customer journey is tracked using the concept. Further, exploratory data analysis is done in which it is found that the required metric of the open rate of emails does not have a normal …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 5. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2023
  • Supervisor: Iva Stanovská
  • Reader: Jan Fojtík

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/89665