Bc. Petra Hostýnková

Master's thesis

Kyberšikana z perspektivy vychovatelů

Cyberbullying from the perspective of educators
Abstract:
Diplomová práce nabízí pohled na téma kyberšikany z odlišné perspektivy, než ze které je běžné, z perspektivy vychovatelů. Teoretická část práce se zaměřuje na to, jakou roli hrají technologie ve vývoji dítěte. Popisuje kyberšikanu z obecného hlediska s důrazem na negativní dopad do výchovně vzdělávacího procesu. Stěžejní část teoretické práce rozebírá roli vychovatelů v boji s kyberšikanou, a to ve …more
Abstract:
This thesis offers a view on cyberbullying from a different perspective, from the perspective of educators. The theoretical part of the thesis focuses on the role of technology in the development of child. Cyberbullying is described here in general terms, with an emphasis on the negative impact on the educational process. The most important part of the theoretical part analyzes the role of educators …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 5. 2013
  • Supervisor: Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.
  • Reader: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta