Analýza profilu zákazníků on-line platformy se second-hand oblečením – Ivana Rečková
Ivana Rečková
Bachelor's thesis
Analýza profilu zákazníků on-line platformy se second-hand oblečením
Customer Profile Analysis of an Online Second-hand Clothing Platform
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu profilu zákazníků online platformy se second-hand oblečením, konkrétně na platformu Vinted, která umožňuje prodej a nákup oblečení z druhé ruky. V teoretické části práce jsou popsána teoretická východiska spotřebitelského chování a charakteristika trhu se second-hand oblečením, včetně představení platformy Vinted. V praktické části jsou prezentovány výsledky …moreAbstract:
The bachelor thesis focuses on the analysis of the customer profile of an online second-hand clothing platform, specifically the platform Vinted, which allows the sale and purchase of second-hand clothing. The theoretical part of the thesis describes the theoretical background of consumer behaviour and the characteristics of the second-hand clothing market, including an introduction to the Vinted platform …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2024
Identifier:
http://hdl.handle.net/10084/152892
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2024
- Supervisor: Vojtěch Spáčil
- Reader: Tereza Prešnajderová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
REČKOVÁ, Ivana. \textit{Analýza profilu zákazníků on-line platformy se second-hand oblečením}. Online. Bachelor's thesis. Ostrava: VŠB - Technical University of Ostrava, Ekonomická fakulta. 2024. Available from: https://theses.cz/id/hfu5a5/.
Full text of thesis
Accessibility: Plné texty vysokoškolských kvalifikačních prací obhájených na Vysoké škole báňské - Technické univerzitě Ostrava jsou uloženy v repozitáři DSpace. Přístup k plným textům mají všichni uživatelé bez omezení. Přístup je omezen pouze ve výjimečných případech, zpravidla z důvodu ochrany duševního vlastnictví. Nepřístupné práce jsou označeny jako closedAccess nebo embargoedAccess. Tištěné verze prácí jsou uloženy v Ústřední knihovně VŠB-TUO a jsou prezenčně přístupné ve studovně diplomových prací. Další nakládání s prací (kopírování, opisy, MVS)se řídí Knihovní a výpůjčním řádem Ústřední knihovny VŠB-TUO.
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: VŠB – Technická univerzita OstravaVSB – Technical University of Ostrava
Ekonomická fakultaBachelor programme / field:
Marketing / Marketing a obchod
Theses on a related topic
-
Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors
Leonor de Almeida Santos Sobreira -
Attitudes towards sustainability: consumer behaviour of Generation Z in tourism
Valeriya Alexanderova -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova -
Online consumer behaviour of foreigners in the Czech Republic
Karol Juliana Garcia Rivero -
Online impulsive buying behaviour in India
Swaroop Muralinathan -
Súčasné čarodejnice a ich socio-politické hodnoty: výskum online diskusného fóra
Sidóová Sidóová -
The Effect of Video Games on Second Language Acquisition
Jesika Hamadová -
Thermo-physiological comfort analysis of traditional indian clothing (Sarees)
Deepali Dhruvanshi