3D grafika a film: Tvorba postav do animovaných filmů – Jana Turková
Jana Turková
Bachelor's thesis
3D grafika a film: Tvorba postav do animovaných filmů
3D graphics and film: Creation of characters for animated films
Abstract:
Práce je zaměřená na specifické využití 3D grafiky, a to na tvorbu postav do animovaných filmů. Hlavním cílem je přispět k porozumění čtenáře celému procesu vzniku těchto filmových postav od výtvarného konceptu až po finální model připravený pro animaci.Po úvodu do historie i současnosti oboru se teoretická část práce zabývá popisem všech fází procesu vytváření 3D modelů postav ve filmovém průmyslu …moreAbstract:
This Bachelor thesis is focused on the specific use of 3D graphics, which is the creation of characters for animated films. The main goal is to help the reader understand the whole process of creating these film characters from the original art concept to the final 3D model ready for animation.After an introduction to the history and the present of the field, the theoretical part of the thesis describes …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 2. 2019
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/80243
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2020
- Supervisor: Jan Bubeníček
- Reader: Václav Dušek
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/80243
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Aplikovaná informatika / Multimédia v ekonomické praxi
Theses on a related topic
-
Arthurian Characters and Their Representation in Film
Zdeňka Dvořáková -
The Arthurian Female Characters in Prominence on Screen
Ivana Chladilová -
L'étranger dans le film francais. L'exemple du film "Persepolis" de Marjane Satrapi
Aneta STADTHERROVÁ -
Portrayal of Female Characters in Shakespeare's Hamlet and Its Film Adaptations
Zuzana KUBÁČOVÁ -
Tvorba 3D postavy pro animovaný film
Lukáš Gomola -
Tvorba 3D stylizované postavy použitelné pro profesionální animaci
Marek Kukačka -
Principy tvorby 3D BIM modelu na příkladu vybrané stavby a jeho využití ve 3D GIS
Martin VANĚK -
Možnosti programu Cinema 4D při tvorbě komplexní 3D scény ve videohrách
Ondřej Dolejš