Filip Procházka

Master's thesis

Marketingová strategie elektronického obchodu Internetparfem.cz

Marketing Strategy of E-shop Internetparfem.cz
Abstract:
Práce se zabývá marketingovou strategií elektronického obchodu. Tato strategie vychází z podrobné situační analýzy, jejíž součástí je analýza samotného podniku se zahrnutím analýzy stránek elektronického obchodu, analýza konkurence (včetně srovnání blízkých konkurentů), PESTLE analýza, VRIO analýza, analýza zákazníků (včetně dotazníkového šetření) a Porterova analýza pěti sil. Výsledky jsou shrnuty …more
Abstract:
The thesis focuses on a marketing strategy of e-shop. The strategy is based on detailed situational analysis which is consisted of analysis of the e-shop and its website, competition analysis (analysis of the closest competitors included), PESTLE analysis, VRIO analysis, customer analysis (questionnaire survey between customers included) and Porter´s Five Forces. Results of analyses are summarized …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 6. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2019
  • Supervisor: Michal Andera
  • Reader: Marek Hrečka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/77309