Efektivita sponzoringu ve sportu handicapovaných v ČR – Pavel Janega
Pavel Janega
Master's thesis
Efektivita sponzoringu ve sportu handicapovaných v ČR
Effectiveness of sponsorship in handicapped sport in the Czech Republic
Abstract:
Diplomová práce se zabývá sponzoringem sportu handicapovaných v České republice se zaměřením na to, jaký vliv mají nezávislé proměnné (postoj ke sponzorovi, goodwill, zapojení fanoušků) na proměnnou závislou (nákupní záměry). V literární rešerší byl vymezen pojem sponzoring a spotřebitelské chování ve sportu, které dále rozvijí model psychologického kontinua. Výzkum je kvantitativní a tvoří jej dotazníkové …moreAbstract:
The thesis deals with sponsorship of handicapped sport in the Czech Republic, focusing on the influence of independent variables (attitude to sponsor, goodwill, involvement of fans) on the dependent variable (purchase intentions). The literary research defined the concept of sponsorship and consumer behaviour in sport, which will further develop the model of the psychological continuum. The research …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 12. 2021
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/82511
Thesis defence
- Date of defence: 26. 1. 2022
- Supervisor: Pavel Král
- Reader: Stanislav Tripes
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/82511
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Management
Theses on a related topic
-
Analýza efektivity strategie sportovního sponzoringu Škoda Auto
Eliška Lichtenberková -
Využití sponzoringu v marketingové komunikaci organizace
Anna Marková -
Hodnocení efektivity sponzoringu velkých sportovních akcí
Andrea Procházková -
Hodnocení efektivity sponzoringu velkých sportovních akcí
Andrea Procházková -
Hodnocení efektivity sponzoringu velkých sportovních akcí
Andrea Procházková -
Hodnocení efektivity sponzoringu velkých sportovních akcí
Andrea Procházková -
Hodnocení efektivity sponzoringu velkých sportovních akcí
Andrea Procházková -
Dopad sponzoringu na efektivitu příspěvků na Instagramu
Erika Bartošová