Politický marketing v mezinárodních vztazích – Bc. Zuzana Viglaská
Bc. Zuzana Viglaská
Master's thesis
Politický marketing v mezinárodních vztazích
Political Marketing in International Relations
Abstract:
Political marketing is a dominant tool for achieving political objectives. Despite the fact that it has been linked to politics from time immemorial, the term political marketing itself was first used in 1956. It is a set of theories, methods, techniques and social procedures whose aim is to convince citizens to support a particular person, a group of people or a political entity. Entities active on …moreAbstract:
Slovensky: Politický marketing je dominantným nástrojom pri dosahovaní politických cieľov. Napriek tomu, že jeho existencia je so samotnou politikou spätá už od jej prvopočiatkov, tento pojem sa prvýkrát objavil až v roku 1956. Je to súbor teórií, metód, techník a sociálnych postupov, ktoré majú za cieľ presvedčiť občanov, aby podporili človeka, skupinu alebo politický subjekt. Subjekty pôsobiace na …moreKeywords
Politický marketing Medzinárodné vzťahy Zahraničná politika Politické strany Slovenská republika Európska únia Severoatlantická aliancia Politické programy Political Marketing International Relations Foreign Policy Political Parties Slovak Republic European Union North Atlantic Alliance Political Programs
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2018
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/j6xm9/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2018
- Supervisor: PhDr. Mgr. Jan Šmíd, Ph.D.
- Reader: doc. Radim Valenčík, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Ambice a kapacity České republiky v rámci Severoatlantické aliance - mezinárodní komparace
Říha Říha -
Politický marketing a jeho rozhodující role v prezidentských volbách 2023
Eva Šínová -
Politický marketing na příkladu vybrané volební kampaně
Jakub Al Charragh -
Politický marketing
Veronika Nováková -
Politický marketing a PR
Jan Čada -
Public relations a politika na příkladě politických stran v Liberci
Jana MARTINYOVÁ -
Marketing a volební úspěch
Marek Engelthaler -
Európska bezpečnostná a zahraničná politika - Európska služba pre vonkajšiu činnosť
Martin Pilát