Barbora LANKOVÁ

Master's thesis

Úroveň metakognitivního monitorování v závislosti na realizovaném kurikulu

Level of metacognitive development according to implemented curriculum
Abstract:
Hlavními tématy této diplomové práce jsou metakognitivní monitorování, porozumění čtenému a Daltonský plán. Ústředním cílem je zjistit, zdali má realizované kurikulum vliv na úroveň metakognitivního monitorování a čtení s porozuměním. V první, teoretické, části se čtenář seznámí s důležitostí mezinárodních srovnávacích testů, čtenářskou gramotností, s pojetím pojmu metakognice, především v kontextu …more
Abstract:
Main topics of this thesis are Metacognitive monitoring, reading comprehension, and Dalton plan. The fundamental objective is to ascertain, whether the proclaimed curriculum affects the level of Metacognitive monitoring and reading comprehension. In the first, theoretical part the importance of international comparative tests, reading comprehension, the definition of the term "Metacognition" particularly …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 3. 2019
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Jaroslav Říčan, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

LANKOVÁ, Barbora. Úroveň metakognitivního monitorování v závislosti na realizovaném kurikulu. Ústí nad Labem, 2019. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Master programme / field:
Primary School Teacher Education / Teaching for Primary School

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.