Mgr. Aneta Hronová

Bachelor's thesis

Český večerníček - analýza komunikační strategie nejoblíbenějšího televizního pořadu

Czech Bedtime story Večerníček - Communication Strategy Analyze of the Most Popular TV Programme
Abstract:
Tato práce se zabývá komunikačními strategiemi Večerníčku jako oblíbeného televizního pořadu určeného předně dětem předškolního a nižšího školního věku. Zkoumali jsme nejreprízovanější a divácky nejoblíbenější série Večerníčku. Naším cílem bylo pokusit se v prvé řadě vytvořit typologii Večerníčku jako televizního pořadu. Dále odhalit, jak se Večerníček snaží působit na individuální a hodnotový vývoj …more
Abstract:
This bachelor thesis is focused on popular czech TV bedtime story called Večerníček as programme designed for pre-school and primary-school children and his communicaton strategy. We analyzed the most popular series of this programme. We tried to define Večerníček as unique TV programme. We were also asking about the way, how this programme can affect children´s values and which kind of heroes as important …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 1. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 1. 2009
  • Supervisor: PhDr. Jaromír Volek, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Jiřina Salaquardová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií

Masaryk University

Faculty of Social Studies

Bachelor programme / field:
Media and Communication Studies / Media Studies and Journalism