Myšlenky Deschooling society Ivana Illicha a současná společnost – Lucie JIŘÍČKOVÁ
Lucie JIŘÍČKOVÁ
Bachelor's thesis
Myšlenky Deschooling society Ivana Illicha a současná společnost
Ivan Illich's Deschooling society ideas and contemporary society
Anotácia:
Cílem bakalářské práce je přiblížit život filozofa a teoretika Ivana Illicha. Práce se zaměřuje na životní události, které se staly klíčovými při utváření teorie odškolnění a jeho kritiku školství. Popisuje příčiny vzniku této teorie a rozebírá klíčové pojmy s ní spojené. Zhodnocuje možné pozitivní a radikální myšlenky z pohledu Ivana Illicha. Srovnává činnost škol v 70. letech 20. století a tzv. svobodných …viacAbstract:
The bachelor thesis aims to describe the life of the philosopher and theoretician Ivan Illich. The thesis focuses on the life events that became key in shaping the theory of descholarization and its criticism of education. It describes the causes of the emergence of this theory and analyzes the key terms associated with it. It evaluates possible positive and radical ideas from Ivan Illich's point of …viac
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 25. 6. 2024
Zverejniť od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Vedúci: Doc. PaedDr. Naděžda Morávková, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
JIŘÍČKOVÁ, Lucie. Myšlenky Deschooling society Ivana Illicha a současná společnost. Plzeň, 2024. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogickáVázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/
University of West Bohemia
Faculty of EducationBachelor programme / odbor:
Civic Education with Focus in Education / OVDE20
Práce na příbuzné téma
-
Teorie prevence šikany a její aplikace ve školním prostředí
Tomáš VYLÁŠEK -
Estetická výchova podle Friedricha Schillera a divadlo jako vzdělávací instituce
Renata Kolková -
Vztah školy a rodiny v případě základní školy vycházející z waldorfské pedagogiky
Ivo Novák -
Komunitní funkce školy
Ivana Kořínková -
Předpoklady pro založení a fungování venkovské komunitní školy (Případová studie)
Iva Kupcová -
Komunitní škola ve Valašském Meziříčí
Hana Krůpová