Zoja Tesař Svobodová

Bachelor's thesis

Nástroje sociálního systému v kontextu motivace nezaměstnaných při hledání práce

The instruments of the social system in the context of motivation of the unemployed during job search
Abstract:
Předkládaná bakalářská práce je zaměřena na problematiku dlouhodobé nezaměstnanosti a na otázku motivace dlouhodobě nezaměstnaných vstoupit zpátky na pracovní trh. Teoretická část je věnována objasnění základních pojmů, jako je nezaměstnanost, trh práce, motivace k práci a sociální systém, dále nastavení veličin minimální mzdy a životního minima. Výzkumná část bakalářské práce je kvalitativního charakteru …more
Abstract:
The aim of this bachelor´s thesis is a problem of long term unemployment and the question of motivation for people in the long term jobless to enter back the labour market. The theory was taken specifically for explanation of notions such as unemployment, labour market, motivation to work, social system and furthermore, the setting for minimum wage and basic income. Practical part of the bachelor´s …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 11. 2014
Accessible from:: 28. 11. 2014

Thesis defence

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Tesař Svobodová, Zoja. Nástroje sociálního systému v kontextu motivace nezaměstnaných při hledání práce. Brno, 2014. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 28.11.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 28. 11. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Bachelor programme / field:
Specialization in pedagogy / Social pedagogy