Bc. Tatiana Lenková

Master's thesis

Jednoduchá teorie reklamy jako statku či zla

A Simple Theory of Advertising as a Good or Bad
Abstract:
This thesis deals with the theory of advertising according to G.S. Becker, in which the advertising is considered to be a complement to propagated goods, and enters the utility functions of consumers. The first chapter covers the main moments of Becker's life. The history and basic properties of advertising are contained in the second chapter.In the third chapter we get familiar with the essential …more
Abstract:
Táto práce se zabývá teorií reklamy podle G. S. Beckera, v níž je reklama považována za komplement k propagovanému statku a vstupuje do užitkových funkcí spotřebitelů. První kapitola obsahuje hlavní momenty Beckerová života. Historie a základní vlastnosti reklamy jsou předmětem druhé kapitoly. V třetí kapitole se seznamujeme se základními poznatky z teorie preferencí a teorie spotřebitele. V rámci …more
 
 
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2012
  • Supervisor: doc. RNDr. Jan Paseka, CSc.
  • Reader: doc. RNDr. Ladislav Adamec, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakulta