Jednoduchá teorie reklamy jako statku či zla – Bc. Tatiana Lenková
Bc. Tatiana Lenková
Master's thesis
Jednoduchá teorie reklamy jako statku či zla
A Simple Theory of Advertising as a Good or Bad
Abstract:
This thesis deals with the theory of advertising according to G.S. Becker, in which the advertising is considered to be a complement to propagated goods, and enters the utility functions of consumers. The first chapter covers the main moments of Becker's life. The history and basic properties of advertising are contained in the second chapter.In the third chapter we get familiar with the essential …moreAbstract:
Táto práce se zabývá teorií reklamy podle G. S. Beckera, v níž je reklama považována za komplement k propagovanému statku a vstupuje do užitkových funkcí spotřebitelů. První kapitola obsahuje hlavní momenty Beckerová života. Historie a základní vlastnosti reklamy jsou předmětem druhé kapitoly. V třetí kapitole se seznamujeme se základními poznatky z teorie preferencí a teorie spotřebitele. V rámci …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ymvds/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2012
- Supervisor: doc. RNDr. Jan Paseka, CSc.
- Reader: doc. RNDr. Ladislav Adamec, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakultaMasaryk University
Faculty of ScienceMaster programme / field:
Applied Mathematics / Mathematics - Economics
Theses on a related topic
-
Towards a Hayekian Theory of Integration: The Role of Referendums in the Evolution of the EuropeanEconomic Constitution
Jernej Kosec -
Marketing a reklama ve světle a stínu teorie hyper-reality a estetiky mizení
Michal Šoulák -
Metaphors in Advertising
Vladimir Srebnitskiy -
Sexism in advertising
Malika Tursun -
The role of advertising in the development of communities and society
Ekaterina Guseva -
Vliv attachmentu na spotřebitelskou preferenci reklamy
Štěpán MAŠEK -
Ekonomická teorie reklamy
Blanka Kudrnová -
Marketing a reklama ve světle a stínu teorie hyper-reality a estetiky mizení
Michal Šoulák