Strategie vybrané čínské firmy při vstupu na český trh a budování pozice na tomto trhu – Kristýna Mrázková
Kristýna Mrázková
Bachelor's thesis
Strategie vybrané čínské firmy při vstupu na český trh a budování pozice na tomto trhu
Strategy of a chosen Chinese company when entering the Czech market and building up a position on this market
Abstract:
Tato bakalářská práce je rozdělena do čtyř částí. První část je věnována vzájemným obchodním a investičním vztahům mezi Českou republikou a Čínou, dále čtenáři podrobněji představuje čínskou provincii Sichuan a její vztahy s Českou republikou. V závěru se pak zabývá založením společnosti Changhong Europe Electric s.r.o. Samotná společnost je čtenáři představena ve druhé části práce, která pojednává …moreAbstract:
This bachelor thesis is divided into four parts. The first part is focused on mutual business and investment relations between the Czech Republic and China, further it presents the Chinese province Sichuan in more details and its relations with the Czech Republic. At the end of the first part it is mentioned an establishment of a company called Changhong Europe Electric s.r.o. The company itself is …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 11. 2010
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/25591
Thesis defence
- Date of defence: 25. 5. 2011
- Supervisor: Miroslava Zamykalová
- Reader: Martin Paleček
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MRÁZKOVÁ, Kristýna. \textit{Strategie vybrané čínské firmy při vstupu na český trh a~budování pozice na tomto trhu}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2010. Available from: https://theses.cz/id/hr1jz4/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/25591
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Marketing a jeho strategie v kryptoměnách
Igor Zavadovský -
Knižní marketing - Návrh marketingové strategie
Nicole Urbančíková -
Marketing In Public Space Focus On Shopping Malls Marketing Strategies
Anna Klimenko -
Digitální marketing v hotelnictví a gastronomii a strategie na sociálních sítích
Ananyan Ananyan -
Chinese investment in sub-Saharan African countries
Omar Abdelhakim -
Čínské investice v Evropě - vývoj a dopady
Filip Maciboba -
Chinese investment in Africa
Zhida Guo -
The Impact of Chinese Investments on Cambodia’s Economic Growth: An Instance of Sihanoukville
Katrina Holmecka