International Strategy of Baku Glass Company – Elmira Ahmadova
Elmira Ahmadova
Diplomová práce
International Strategy of Baku Glass Company
Mezinárodní Strategie firmy BAKU GLASS
Anotace:
Moje diplomová práce analyzuje výrobu skla určeného pro láhve. Zároveň pojednává o možných strategiích jedné z předních firem v tomto oboru. Právě firma Baku Glass (Azerbajdžán) patří mezi nejvíce pokrokové v tomto odvětví a jedním z cílů mé diplomové práce je vyhodnotit možné strategie expanze do zahraničí a tak posílit svoji pozici na zahraničních trzích. Z těchto důvodů jsem se zaměřila na Gruzii …víceAbstract:
This thesis provides the analysis of the glass production company BAKU GLASS LLC located in the Republic of Azerbaijan, and proposes a possible expansion strategy that will enhance its international presence abroad. More specifically, it has been demonstrated in the thesis that Georgian glass market has a certain potential taking into account its fast growing economic growth and other areas of the …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 3. 11. 2011
Identifikátor:
http://www.vse.cz/vskp/eid/31994
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 6. 2012
- Vedoucí: Jaroslav Halík
- Oponent: Ludmila Štěrbová
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/31994
Vysoká škola ekonomická v Praze
Magisterský studijní program / obor:
Ekonomika a management / International Business - Central European Business Realities
Práce na příbuzné téma
-
Tools to Assess the Suitability of the Company to Enter the Foreign Market, International Sales Strategy
Monika Škorcová -
Marketing Strategy in International Markets
Prathiba Kannan -
International strategy of entering a new market
Artem Pronko -
Analysis of the International Trade Strategy of a Selected Company
Lucie Horáková -
International Business Strategy: Venture investments into AgTech and other agricultural innovations
Josef Mrázek -
Helping a Football Company to penetrate Foreign Markets: defining an International Development Strategy
Patrik Vala -
International Strategy of Junior Achievement
Josef Müller -
Analysis of international market strategy and growth opportunities for the garment industry in Bulgaria : a case applied to C&A
Raphael Bonhomme