Vliv změn sazeb spotřební daně z alkoholických nápojů na spotřebu alkoholu v České republice v letech 2010-2021 – Petr Trost
Petr Trost
Bachelor's thesis
Vliv změn sazeb spotřební daně z alkoholických nápojů na spotřebu alkoholu v České republice v letech 2010-2021
Impact of changes in excise duty rates on alcoholic beverages on alcohol consumption in the Czech Republic in 2010-2021
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá vybranými spotřebními daněmi, a to konkrétně daní z piva, lihu, vína a meziproduktů, v České republice a jejich dopadem na spotřebu alkoholických nápojů v letech 2010-2021. V teoretické části bakalářské práce jsou podrobně uvedeny teoretické koncepty související se zkoumanou problematikou, historie spojená se samotným vznikem daní a pohledem různých ekonomických škol na daně …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with selected excise taxes, namely taxes on beer, alcohol, wine and intermediate products, in the Czech Republic and their impact on the consumption of alcoholic beverages in the years 2010-2021.The theoretical part of the thesis presents in detail the theoretical concepts related to the issue under study, the history associated with the emergence of taxes and the views of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 8. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/87859
Thesis defence
- Date of defence: 6. 9. 2022
- Supervisor: Martin Zeman
- Reader: Jan Kozák
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
TROST, Petr. \textit{Vliv změn sazeb spotřební daně z alkoholických nápojů na spotřebu alkoholu v České republice v letech 2010-2021}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2022. Available from: https://theses.cz/id/hskijj/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/87859
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomie a hospodářská správa / Národní hospodářství
Theses on a related topic
-
Testing Consumer Behaviour and Psychography viability in Market Strategy
Elizaveta Morozova -
Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors
Leonor de Almeida Santos Sobreira -
The Global Consumer Ethnocentrism
Sofiko Momtselidze -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova