Vnímání značek e-shopů při nakupování na internetu a hodnocení značky Alza.cz – Petra Ježková
Petra Ježková
Master's thesis
Vnímání značek e-shopů při nakupování na internetu a hodnocení značky Alza.cz
E-shop brands perception when shopping on the internet and evaluation of brand Alza.cz
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zmapovat a analyzovat české internetové prostředí s ohledem na vnímání značek e-shopů a nákupní zvyklosti při nakupování na internetu. Dílčím cílem je nalézt klíčové faktory a trendy v nákupním rozhodování českých spotřebitelů na internetu a srovnat jejich roli s rolí značek internetových obchodů. Sekundárním cílem této práce je provést hodnocení značky českého internetového …moreAbstract:
The aim of this thesis is to map and analyze Czech internet environment with regard to the perception of e-shop brands and shopping behavior when online shopping. A sub-goal is to find the key factors and trends in purchase decisions of Czech consumers on the internet and compare its roles with role of e-shop brands. The secondary objective of this work is to make brand evaluation of Czech e-shop Alza …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 6. 2011
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/31197
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2012
- Supervisor: Olga Horová
- Reader: Jana Mňahončáková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/31197
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Personální marketing ve vybrané organizaci
Pavel Jiran -
Exploring the Effectiveness of Social Media Marketing on Enhancing Brand Awareness for Mayalukas Marketing Agency
Maria Laura Elvir Ramirez -
Fygitální marketing
Alexandra Stušová -
Personální marketing ve vybrané společnosti veřejného sektoru
Lenka Kaňková -
Smyslový marketing jako zdroj konkurenční výhody ve vybrané komerční taneční skupině
Justýna Lecianová -
Marketingový výzkum- mystery shopping/ Marketing research- mystery
Karolína Vaňková -
Consumer Buying Behavior
Harigovind Gopinatha Kaimal -
Buying Behavior of Indian Consumers
Sanjaye Prassad Gopalswamy Dhanalakshmi