Bc. Olga Opravilová Krejzlíková

Bachelor's thesis

Folklorní umění v reklamě

Folk art in Advertising
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá tradiční lidovou tvorbou a kultury a přenášení těchto charakteristických znaků do reklamního sdělení. Práce je členěna na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na všeobecnou teorii lidového umění a reklamy, vymezuje základní pojmy a druhy lidového umění a charakteristiku a nástroje reklamy. Praktická část je zaměřena na výzkum v problematice …more
Abstract:
This bachelor thesis deals with traditional folk art and transferring these symbols to an advertising message. The work is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part focuses on the general theory of folk art and advertising and defines the basic concepts and types of folk art and the types and tools of advertising. The practical part researches the use of folklore elements …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2022

Thesis defence

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Opravilová Krejzlíková, Olga. Folklorní umění v reklamě. Zlín, 2022. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Multimedia Communications

Bachelor programme / field:
Media and Communication Studies / Marketing Communications