Mgr. Zdeněk Záhora

Master's thesis

Marketing digitálních her

Digital Game Marketing
Abstract:
Tato práce se zabývá specifickou oblastí kreativního průmyslu – vývojem digitálních her. Jádrem textu je identifikace a rozpracování nových a používaných marketingových nástrojů a metod, které jsou charakteristické pro e-commerce a digitální distribuci. V práci je rozebírána otázka participativního marketingu, typologie hráčů a analýzy prostředí spotřeby a komunikační sítě. Do marketingového mixu digitálních …more
Abstract:
This thesis deals with specific field of creative industries - digital game development. It provides the research and description of common and new marketing tools and method which are distinctive for e-commerce and digital distribution. The thesis describes ways of participative marketing, player typologies, consumer environment analysis and analysis of communication network. Also trends like crowdfunding …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 1. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 2. 2014
  • Supervisor: PhDr. Martin Flašar, Ph.D.
  • Reader: doc. Ing. František Svoboda, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta