Bc. Martina Karásková, DiS.

Bachelor's thesis

Srovnávací reklama v aktuální judikatuře

Comparative Advertisement in the Current Judicature
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o české (z menší části pak komunitární) právní úpravě srovnávací reklamy. Práce je členěna na 7 kapitol. První dvě se zabývají úvodními otázkami srovnávací reklamy, tedy jejím historickým a současným vymezením a zákonným zakotvením v právních předpisech různé právní síly. Třetí a pátá kapitola pojednává o teoretických otázkách srovnávací reklamy obsažených v českém a komunitárním …more
Abstract:
This Bachelor’s thesis deals with Czech (and minor part also with European Community) legal framework of the comparative advertising. The work is divided into seven chapters. The basic questions of comparative advertising, i.e. historical and current definition and statutory embodiment in legal acts of different legal force, are included in first two chapters. Third and fifth chapter entails theoretical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 9. 2010
  • Supervisor: doc. JUDr. Josef Kotásek, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakulta

Masaryk University

Faculty of Law

Bachelor programme / field:
Legal Specializations / Law and Business