Bc. Tereza Podlipná

Master's thesis

Celebrity jako nositelé propagačních poselství

Celebrities as bearers of promotional messages
Abstract:
Diplomová práce se zabývá propagací prostřednictvím celebrit v komerčním a neziskovém sektoru. Určuje, kdo je celebrita a čím se vyznačuje, zkoumá výhody a rizika spojená s použitím celebrit, jako propagačního prostředku, zabývá se činností celebrit v charitativní sféře a pohlíží na propagaci celebritou, jak očima celebrit, tak očima spotřebitelů.
Abstract:
The thesis deals with the promotion by celebrities in the commercial and non-profit sectors. Determines, who is celebrity and defines its characters, explores the benefits and risks associated with using celebrities as a promotional tool, deals with the activities of celebrities in charity sector and researches promotion by celebrities by the celebrities and consumers.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 6. 2012
  • Supervisor: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
  • Reader: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní