Simon Senčar

Bachelor's thesis

Are Teachers Objective and Impartial in Evaluating Business School Students or Do They Pursue Other Goals?

Jsou učitelé při hodnocení studentů ekonomických vysokých škol objektivní a nestranní, nebo sledují jiné cíle?
Abstract:
Cílem studie je prozkoumat míru přilepšování známek na velké středoevropské ekonomické univerzitě. Zaměřujeme se na charakteristiky učitelů, kteří zlepšují známky, jejich motivaci k tomuto chování a další faktory, které při tom hrají roli. S využitím kvalitativních rozhovorů s akademickými pracovníky, dotazníku (N = 68) a deskriptivní analýzy známek studentů (N = 993 639) zjišťujeme všudypřítomné vylepšování …more
Abstract:
The study aims to explore the extent of grade enhancement at a large Central European business school. We focus on characteristics of teachers that enhance grades, their motivations for this behavior and other factors in play. Employing qualitative interviews with academic staff, questionnaire (N = 68) and descriptive analysis of students’ grades (N = 993,639), we find ubiquitous enhancement of student …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2022
  • Supervisor: Petr Houdek
  • Reader: Štěpán Bahník

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/86865