Marketingová komunikace mobilních operátorů v České republice s důrazem na využití reklamy – Bc. Matěj Havlíček
Bc. Matěj Havlíček
Master's thesis
Marketingová komunikace mobilních operátorů v České republice s důrazem na využití reklamy
Marketing Communication of Mobile Operators in the Czech Republic with an Emphasis on the Use of Advertising
Abstract:
Tato závěrečná diplomová práce obsahuje komparaci marketingového komunikačního mixu na základě obsahové analýzy reklamních sdělení jednotlivých mobilních operátorů na českém trhu s důrazem na využití reklamy. Hlavním cílem závěrečné práce je rozebrat jednotlivé rozdílné prvky reklamy, reklamní apely, mediální strategie, investice operátorů do reklamy a vystupování těchto operátorů na trhu. Práce porovnává …moreAbstract:
This final thesis contains a comparison of the marketing communication mix based on content analysis of the chosen advertising messages of the mobile operators operating on the Czech market with the emphasis on the use in advertising. The main objective of the thesis is to analyse the different elements of advertising, advertising appeals, media strategy, investment of the operators in advertising …moreKeywords
analýza reklamní kampaně investice marketing marketingová kampaň marketingová komunikace mediální strategie mobil mobilní operátor obsahová analýza operátor reklama reklamní kampaň situační analýza síť tarif telekomunikace advertising advertising campaign analysis of the advertising campaign content analysis investments marketing campaign marketing communication media strategy mobile operator mobile phone network situation analysis tariff telecommunication
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2020
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/c6n6z/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2020
- Supervisor: PhDr. Martina Švecová, MSc
- Reader: Ing. Pavla Varvažovská, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HAVLÍČEK, Matěj. \textit{Marketingová komunikace mobilních operátorů v České republice s důrazem na využití reklamy}. Online. Master's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2020. Available from: https://theses.cz/id/hzdi78/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
The comparison of the phonetic systems of the different types of British English accents, and the analysis of the British actors' pronunciation in the TV show "Doctor Who"
Karyna Babkova -
Analysis of the impact of government regulations in relation to COVID-19 on business in the gastronomy industry (from the perspective of a supplier of professional kitchen solutions).
Tomáš Kubata -
The comparison of the sound system of British and American Standard English, and the analysis of the pronunciation of German Deutsche Welle reporters
Karyna Babkova -
Analysis of the impact of reduplication in translations of the Dream in the Red Chamber
Kristýna Červinková -
The Language of Advertising: Analysis of Advertising Slogans in Fast Food Industry
Adela Pilátová -
The language of advertising: linguistic analysis of smartphone advertisements
Dominik HONEŠ -
Linguostylistic Aspects of Cosmetics Advertising Texts in English
Veronika Kročilová -
A Discourse Analysis of Memes in Advertising
David Adámek