Branding – Its history and new challenges – BcA. Simon Thomas Dominique Guiheux
BcA. Simon Thomas Dominique Guiheux
Master's thesis
Branding – Its history and new challenges
Branding – Its history and new challenges
Abstract:
Anotace. Tato práce popisuje branding, jak se vyvinul v průběhu času a jaké jsou jeho nové výzvy. Historii a problémy, kterým čelí jsem analyzoval pomocí informací získaných v odborné literatuře. S problematikou brandingu a jeho nových výzev souvisí téma generace Y. Přehled sociologického fenoménu navazuje na vysvětlení samotného pojmu. Ve výzkumné části mé práce jsem se zaměřil na analýzu značky Ray …moreAbstract:
This thesis has the purpose to describe how branding has developed over time and what are its new stakes. The history and challenges that branding is facing are analysed by extracting information in relevant literature. Among these new challenges, a focus is done on Generation Y. An overview of the sociological phenomenon is provided and its repercussion on branding explained. An analysis of Ray-Ban …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2017
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/vyv7m/
Thesis defence
- Date of defence: 31. 5. 2017
- Supervisor: PhDr. Karel Eliáš, CSc.
- Reader: Mgr. Ing. Miroslav Jurásek, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Slevové akce a brand management
Ivana Eliášová -
Brand management as a positioning strategy for a global tech corporate brand
Andrey Laptev -
The Fiat Brand - Issues and Opportunities of FCA Brand Portfolio Management
Mattia Marmo -
Brand management z pohledu neuromarketingu
Jana Hrušková -
Smyslový marketing a brand management
Martin Graupner -
Smyslový marketing a brand management
Anna Simeonovová -
Brand management privátních značek maloobchodních řetězců v ČR
Ondřej Marček -
360stupňový marketing v Brand Managementu: Analýza kampaně dm drogerie markt „Ženské zdraví“
Klára Horelicová