BcA. Simon Thomas Dominique Guiheux

Master's thesis

Branding – Its history and new challenges

Branding – Its history and new challenges
Abstract:
Anotace. Tato práce popisuje branding, jak se vyvinul v průběhu času a jaké jsou jeho nové výzvy. Historii a problémy, kterým čelí jsem analyzoval pomocí informací získaných v odborné literatuře. S problematikou brandingu a jeho nových výzev souvisí téma generace Y. Přehled sociologického fenoménu navazuje na vysvětlení samotného pojmu. Ve výzkumné části mé práce jsem se zaměřil na analýzu značky Ray …more
Abstract:
This thesis has the purpose to describe how branding has developed over time and what are its new stakes. The history and challenges that branding is facing are analysed by extracting information in relevant literature. Among these new challenges, a focus is done on Generation Y. An overview of the sociological phenomenon is provided and its repercussion on branding explained. An analysis of Ray-Ban …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 5. 2017
  • Supervisor: PhDr. Karel Eliáš, CSc.
  • Reader: Mgr. Ing. Miroslav Jurásek, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní