Ing. Radek Matula

Doctoral thesis

Nedestruktivní diagnostika konstrukcí vozovek pozemních komunikací georadarem

NONDESTRUCTIVE DIAGNOSTICS OF ROAD PAVEMENT STRUCTURES BY GROUND PENETRATING RADAR
Abstract:
Výzkum prezentovaný v předkládané disertační práci je zaměřen na zjištění limit přesnosti určení přesné polohy kluzného trnu nebo kotvy (výztužný prvek) při použití georadaru (GPR) tak, aby mohla být identifikována potenciálně riziková místa, kde může vlivem nesprávně uloženého výztužného prvku vzniknout v CB krytu dříve či později porucha. Kluzné trny a kotvy ve spárách cementobetonového krytu, zejména …more
Abstract:
The research presented in this dissertation is focused on finding the accuracy limit of determining an accurate position of dowels and tie bars when using a ground penetrating radar (GPR), so that potentially risky spots where an inaccurately laid reinforcement element may sooner or later cause a fault in concrete pavement could be identified. Dowels and tie bars in concrete pavement joints, particularly …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 9. 2013
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 12. 2013

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Matula, Radek. Nedestruktivní diagnostika konstrukcí vozovek pozemních komunikací georadarem. Pardubice, 2013. disertační práce (Ph.D.). Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera

University of Pardubice

Faculty of Transport Engineering

Doctoral programme / field:
Technique and Technology in Transport and Communications / Transport Means and Infrastructure: Transport Means