Rozdílné preference čokolád na trzích střední Evropy – Bc. Michal Bureš
Bc. Michal Bureš
Diplomová práce
Rozdílné preference čokolád na trzích střední Evropy
Different preferences of chocolates on the markets of central Europe
Anotace:
Diplomová práce se zabývá rozdílnými preferencemi na trhu čokolád v rámci střední Evropy. Dále se zabývá odlišným složením stejných značek čokoládových výrobků nadnárodních společností na českém, rakouském, slovenském, polském a německém trhu. K naplnění cílů bylo potřeba vyhodnotit primární data z dotazní-kového šetření, slepých spotřebitelských testů, senzorických testů rozdílnosti, tes-tů podobností …víceAbstract:
Diploma thesis is dealing with different preferences on the market of chocolate within central Europe. It i salso dealing with different composition of the same brands of chocolate products owned by multinational companies on the Czech, Austrian, Slovak, Polish and German market. To meet this goal it is necessary to evaluate and compare primary data from survey, blind consumer tests, sensory difference …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 1. 2017
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: doc. Ing. Jana Turčínková, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendelova univerzita v Brně
Provozně ekonomická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Manažersko-ekonomický
Práce na příbuzné téma
-
Hedonic Pricing of Chocolate Characteristics: Does Fairtrade Certification Have Any Effect?
Romoke Mariam Lawal -
Impact of Instagram Influencers on Brand Reputation & Brand Loyalty
Gaurav Ashok Pandit -
Change of consumers preferences and behavior due to the influence of Covid-19
Anežka Blažek Wijsman -
The Impact of International Trade on the Global Environment
Sherdor Inkarov -
Business Strategy when the Company Enters Foreign Markets: Entry Models for companies attempting to enter the Vietnamese market.
Phuc Nguyen Hong -
Marketing recommendations for Czech companies exporting healthy food products into a selected country of SEM
Eliška Škvařilová -
Same Old, Same Old in the App Economy: Predicting the Effects of Article 6c of the European Commission Proposal for a Digital Markets Act on the iOS App Ecosystem
Adrian Wolkersdorf -
The role of the digital media for the commercialization of products and services in Venezuela
Sarkis Agobian Melkonian
Název
Vložil
Vloženo
Práva