Bc. Barbora Kunclová

Bachelor's thesis

Marketingová komunikace jako faktor formování životního stylu

Marketing Communication as a Factor Forming a Life Style
Abstract:
Životní styl člověka ovlivňuje velké množství faktorů. Jedním z nich je i marketingová komunikace a veškeré její nástroje, ačkoli k jejímu působení na životní styl dochází mnohdy neúmyslně a nezáměrně. V oblasti nezamýšlených dopadů jde zejména o vliv na formování názorů, postojů, hodnot, chování, jednání, návyků, potřeb, tužeb a přání, či její informativní, vzdělávací, socializační a výchovnou funkci …more
Abstract:
Lifestyle is affected by numerous factors. One of them is a marketing communication and all its instruments, although its effects on the lifestyle are often unintentional. In the area of unintended impacts there marketing communication influents especially forming opinions, attitudes, values, behavior, actions, habits, needs, desires and wishes, and its informative, socialization and educational function …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2012
  • Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
  • Reader: PhDr. Iva Petrová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní