Consumer Behaviour in the Food Supplement Market – Viktorie Štorková
Viktorie Štorková
Bachelor's thesis
Consumer Behaviour in the Food Supplement Market
Chování spotřebitelů na trhu s doplňky stravy
Abstract:
Bakalářská práce “Chování spotřebitelů na trhu s doplňky stravy“ si klade za cíl identifikovat faktory ovlivňující nákupní chování spotřebitelů, analyzovat rozhodovací proces, kterým spotřebitelé procházejí, a posoudit roli reklamy v nákupních procesech s cílem poskytnout doporučení pro marketingové specialisty ve farmaceutickém průmyslu. První část práce obsahuje literární rešerši vysvětlující trh …moreAbstract:
The bachelor thesis “Consumer Behaviour in the Food Supplement Market” aims to identify the factors influencing consumer buying behaviour, analyse the decision-making process consumers undergo and assess the role of advertising in buying processes to provide recommendations for marketers in the pharmaceutical industry. The first part of the thesis includes a literature review explaining the food supplement …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2024
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/92396
Thesis defence
- Date of defence: 27. 5. 2024
- Supervisor: Petr Král
- Reader: Matěj Vokáč
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/92396
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Consumer behavior in fast food restaurants
Eva Kulhavá -
Consumer Behaviour Analysis of Online Food Ordering in Colombia
Juan Carlos Palacio Pedroza -
Analysis of Consumer Attitudes toward Food Products' Origin in Indian Market
Hiral Dhruvin Panchal -
Personal motives and attitudes of sustainable consumers across various generations toward organic food
Elouise Christa Errolat -
Consumer Perception of Organic Food in Armenia
Inessa Avagyan -
Food and beverage consumption trends following KOLs: an explosive phenomenon in Vietnam
Chi Mai Nguyen -
Project of launching natural food supplement NEW LIFE COLOSTRUM on the Czech market
Jana TOMKOVÁ -
Návrh typologie spotřebitelů na trhu doplňků stravy
Aneta Chlebiková