Zbyněk Zelinka

Bachelor's thesis

Framework Unreal Editor – jeho vlastnosti a použití pro tvorbu 2D hry

Framework Unreal Editor – its properties and usage for creating a 2D game
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá popisem herního frameworku Unreal Engine 4. Nejprve je vysvětlen koncept tohoto stále populárnějšího softwarového archetypu a vybraný zástupce je zařazen do kontextu podobných alternativ. Dále je čtenář seznámen s jeho vývojovým prostředím, základními principy a programovacím jazykem Blueprint. Jednotlivé kroky jsou demonstrovány na vývoji jednoduché 2D aplikace, od …more
Abstract:
This bachelor thesis describes the game engine Unreal Engine 4. First, it explains the con-cept of this increasingly popular software archetype and the chosen representative is placed in the context of similar alternatives. The reader is then introduced to its development envi-ronment, basic principles and the Blueprint programming language. Individual steps are demonstrated in the development of a …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 12. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2016
  • Supervisor: Rudolf Pecinovský
  • Reader: Martin Vondráček

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/50553

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Aplikovaná informatika / Informatika