Framework Unreal Editor – jeho vlastnosti a použití pro tvorbu 2D hry – Zbyněk Zelinka
Zbyněk Zelinka
Bachelor's thesis
Framework Unreal Editor – jeho vlastnosti a použití pro tvorbu 2D hry
Framework Unreal Editor – its properties and usage for creating a 2D game
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá popisem herního frameworku Unreal Engine 4. Nejprve je vysvětlen koncept tohoto stále populárnějšího softwarového archetypu a vybraný zástupce je zařazen do kontextu podobných alternativ. Dále je čtenář seznámen s jeho vývojovým prostředím, základními principy a programovacím jazykem Blueprint. Jednotlivé kroky jsou demonstrovány na vývoji jednoduché 2D aplikace, od …moreAbstract:
This bachelor thesis describes the game engine Unreal Engine 4. First, it explains the con-cept of this increasingly popular software archetype and the chosen representative is placed in the context of similar alternatives. The reader is then introduced to its development envi-ronment, basic principles and the Blueprint programming language. Individual steps are demonstrated in the development of a …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 12. 2015
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/50553
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2016
- Supervisor: Rudolf Pecinovský
- Reader: Martin Vondráček
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/50553
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Aplikovaná informatika / Informatika
Theses on a related topic
-
Framework pro vytváření tutoriálů v prostředí virtuální reality
Martin GRAUBNER -
Comparison of Networking Solutions for Unity Game Engine
Martin Šepeľa -
Interconnection of Unity Game Engine and Newgrounds Online Service
Tomáš Ježek -
Virtual reality toolkit for the Unity game engine
Vojtěch Juránek -
Technologie pro síťové hry v herním engine Unity
Tomáš Pagáč -
Support for editing Prefabs in Unreal Engine 5
Martin Holčík -
2D herní engine na webové platformě
Martin Petýrek