Bc. Simona Jelínková

Master's thesis

Assessing learners with specific learning differences in English language lessons

Assessing learners with specific learning differences in English language lessons
Abstract:
Cílem diplomové práce je zlepšení výuky žáků se specifickými poruchami učení vybranými metodami formativního hodnocení. Teoretická část nejdříve prezentuje definice specifických poruch učení a jejich charakteristické elementy. Dále je diskutováno hodnocení, motivace, zpětná vazba a formativní hodnocení. Problémy žáků se specifickými poruchami učení, které zažívají při anglickém jazyce, a problémy hodnocení …more
Abstract:
The aim of the diploma thesis is the improvement of teaching and learning of learners with specific learning differences by selected formative assessment methods. In the theoretical part, firstly defining specific learning differences and their characteristic elements are presented. Secondly, the assessment, motivation, feedback, and formative assessment are discussed. Thirdly, the problems the learners …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 6. 2017
  • Supervisor: Mgr. Naděžda Vojtková
  • Reader: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta