Bc. Markéta Vymazalová

Master's thesis

Etické aspekty marketingu knihoven s využitím elektronických sociálních sítí

Ethical Aspects of Library Marketing Using Electronic Social Networks
Abstract:
Magisterská práce pojednává o etických aspektech marketingu českých knihoven na internetu. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části stručně shrnuji problematiku marketingu z všeobecného hlediska. Hlouběji se pak věnuji internetovému marketingu a marketingu v neziskových organizacích, zejména v knihovnách. Dále se také věnuji etickým otázkám, opět jak ze všeobecného hlediska …more
Abstract:
This Master thesis deals with ethical aspects of Internet marketing of the Czech libraries. The thesis is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part I summarize the topic of marketing in general. I analyse Internet marketing and marketing in non-profit organizations, especially in libraries. I also focus on ethical questions from general as well as marketing point of view …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 6. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 9. 2013
  • Supervisor: PhDr. Pavla Kovářová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
Information and Library Studies / Information and Library Studies

Theses on a related topic