Bc. Stanislav VANĚK

Master's thesis

Pojetí výchovy u Friedricha Nietzscheho a sociální pedagogika

Friedrich Nietsche´s Conception of Education and Social Pedagogy
Abstract:
Tato práce nás v teoretické části seznamuje s významem pojetí výchovy a učení u Friedricha Nietzscheho. Analyzuje vztahy mezi rozumem, pudem a vůlí. Vyzdvihuje význam výchovy a vzdělání na nabývání a pozbývání moci. Ukazuje, jak je velký vliv výchovy, vzdělání a učení na společnost a sociální pedagogiku. Poukazuje na možnosti, jak můžeme rozvíjet malé věci, které v dnešní společnosti nabývají na obrovském …more
Abstract:
The theoretical part of this work informs us about the importace that the philosopher F.Nietshe attaches to the conception of education. Itss aim is to analyse the relations between the reason, the instict and the will to emphasize the education and the lear-ning as a way of gaining the power or of losing it. This work also points to the possi-bilities of developing so called negligible things ,tzhey …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 3. 2012
Accessible from:: 21. 3. 2012

Thesis defence

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

VANĚK, Stanislav. Pojetí výchovy u Friedricha Nietzscheho a sociální pedagogika. Brno, 2012. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 21. 03. 2012

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 21. 3. 2012 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Master programme / field:
Specialization in pedagogy / Social pedagogy

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.