Behaviorální ekonomie nudgingu: Zdravotní varování na etiketách pivních produktů v ČR – Antonín Lipták
Antonín Lipták
Bachelor's thesis
Behaviorální ekonomie nudgingu: Zdravotní varování na etiketách pivních produktů v ČR
Behavioral economics of nudging: Health warnings on beer product labels in the Czech Republic
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je zkoumání efektivnosti aktuálně používaného varovného značení na pivních produktech v České republice. Vhodně navržené varovné značení na alkoholických nápojích dokáže pozitivně ovlivnit pozornost daných konzumentů, jejich porozumění, úsudek a v konečném důsledku jejich chování (Dimova & Mitchell, 2022). Nicméně pokud je architektura výběru nastavena takovým způsobem, …moreAbstract:
The aim of this Bachelor's Thesis is to investigate the effectiveness of currently used warning labels on beer products in the Czech Republic. Appropriately designed warning labels on alcoholic beverages can positively influence the attention of given consumers, their understanding, judgment and ultimately their behavior (Dimova & Mitchell, 2022). However, if the choice architecture is set in such …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 5. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/89867
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2023
- Supervisor: Helena Chytilová
- Reader: Vojtěch Kotrba
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/89867
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Ekonomie