Development of marketing strategies and plans based on clustering, cluster analysis and segmentation. – Anton Barinov
Anton Barinov
Bakalářská práce
Development of marketing strategies and plans based on clustering, cluster analysis and segmentation.
Abstract:
This thesis is focused on development of marketing plans and strategies targeting specified segments of customers, based on K-means clustering algorithm and clustering results analysis. The main goal is to determine the key advantages of applying clustering methods in marketing and methodology of K-means, as well as situations in which it should be applied, and modern techniques for developing marketing …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 15. 3. 2021
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Ing. Richard Selby, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
BARINOV, Anton. \textit{Development of marketing strategies and plans based on clustering, cluster analysis and segmentation.}. Online. Bakalářská práce. Praha: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakulta. 2021. Dostupné z: https://theses.cz/id/ibxcba/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaČeská zemědělská univerzita v Praze
Provozně ekonomická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Economics Policy and Administration / Business Administration
Práce na příbuzné téma
-
Boosting Website Micro-Conversions with Machine Learning: Precision Targeting of Potential Customers
Martina Mayer Hertl -
Inflation Targeting vs. Price level Targeting: Comparison in the DSGE Model
Jan Ježek -
Deep Learning for small RNA mediated targeting
Ján Krčmář -
Mobile application targeting emotional dysregulation in borderline patients
Martin Páleník -
Segmentace a targeting v DM praxi konkrétního podniku
Jan Svoboda -
Segmentace a targeting v direct marketingové praxi Sdružení SOS dětských vesniček
Jana Walterová -
Boosting Website Micro-Conversions with Machine Learning: Precision Targeting of Potential Customers
Martina Mayer Hertl -
Magnetic nanoconjugated antibiotics: novel tools for bacterial infection site targeting
Zuzana Marková
Název
Vložil
Vloženo
Práva