Liberalizace služeb na vnitřním trhu Evropské unie a její význam pro české poskytovatele – Ivo Jánský
Ivo Jánský
Bachelor's thesis
Liberalizace služeb na vnitřním trhu Evropské unie a její význam pro české poskytovatele
Liberalization of services on the common market of the European Union and its impact on czech service providers
Abstract:
Práce pojednává o pozici služeb na vnitřním trhu Evropské unie a v České republice z pohledu vlivu na HDP, zaměstnanost a zahraniční obchod. Dále se zabývá vývojem vnitřního trhu Evropské unie a návrhem směrnice o liberalizaci trhu služeb, kterou prezentoval komisi tehdejší komisař pro vnitřní trh a služby Frits Bolkestein v roce 2004. Obsah směrnice je podrobně rozebrán a jsou zmíněny připomínky členských …moreAbstract:
Bachelor thesis deals with the position of services on the common market of the European Union and in the Czech republic from the point of view of GDP, employment and international trade. The thesis also addresses the development of the common market of the European Union and a proposal for a directive for liberalization of the market in services that was presented to the European Commission by its …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 6. 2008
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/16523
Thesis defence
- Date of defence: 11. 1. 2010
- Supervisor: Pavel Hnát
- Reader: Barbora Vondrušková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/16523
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Nová směrnice o platebních službách
Tereza Kratochvílová -
The role of tax optimization in market power establishment in the digital service industry
Alberto Wimmer -
Enhancement opportunities for the Customer Service of the CIS market in the Selected Company
Aitolkyn Abdigali -
Factors influencing the success of a company in a selected market
Alibek Orazbay -
Marketingstrategie der Aktiengesellschaft ADP Employer Services Česká republika, a. s.
Adéla RATAJOVÁ -
Finanční a strategická analýza Mercedes-Benz Financial Services Česká republika, s.r.o.
Kristýna Bajerová -
Stanovení hodnoty společnosti ADP Employer Services Česká republika,
Markéta Hildebrandtová -
Strategická analýza Mercedes-Benz Financial Services Česká republika s.r.o.
Michal Vondruška