Reklama v období první republiky na příkladu firmy Baťa – David Veselý
David Veselý
Bachelor's thesis
Reklama v období první republiky na příkladu firmy Baťa
Advertisement on the example of the Baťa company in the postwar Czechoslovakia
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je analýza užívání reklamy podniky v poválečném Československu na příkladu firmy Baťa. Úvodem zkoumám, jaký byl vztah státu k reklamě, do jaké míry byla reklama svázána legislativou, a jaké důsledky z regulace pro podniky při tvorbě reklamy vyplývaly. Především se zabývám vývojem legislativy a konkrétními soudními spory na jejím základě vedenými. V druhé části práce analyzuji …moreAbstract:
The aim of this bachelor thesis is an analysis of using the advertisement by companies on the example of the Baťa company in the postwar Czechoslovakia. At the beginning, I am investigating what was the relation of the state to advertisement, how strict a government policy was and what was the concenquences of that for companies. I focused on regulation changes during the mentioned period and how legal …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 3. 2011
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/30122
Thesis defence
- Date of defence: 14. 2. 2012
- Supervisor: Irena Kozmanová
- Reader: František Stellner
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/30122
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomie a hospodářská správa / Národní hospodářství
Theses on a related topic
-
Broiler Welfare and the Consumer: Explaining the Citizen-consumer Gap in the Netherlands.
Emmi Suvaal -
Customer Satisfaction Towards Service Quality Delivery of Hossack Vietnam Company Limited
Thi Huyen My Nguyen -
Analýza nákladů firmy Dudr Company s.r.o.
Karolína Hrabčíková -
An Analysis of Human Resource Management in a Selected Small Company
Martina Hanáková -
Enhancement opportunities for the Customer Service of the CIS market in the Selected Company
Aitolkyn Abdigali -
Reklama firmy Baťa v porovnání s reklamou gottwaldovského Svitu
Patricie Pivodová -
Reklama ve firmě Baťa v meziválečném období (1918 až 1938)
Aneta PŮLOVÁ -
Filmová reklama firmy Baťa do roku 1938
Kateřina Hlouchová