Mgr. Markéta Dolečková

Master's thesis

Vergleichende Analyse von Werbetexten der E-shop-Firma Zalando (Deutsch-Tschechisch)

Contrastive analysis of advertising texts of E-shop Zalando (German-Czech)
Abstract:
This diploma thesis deals with a contrastive analysis of advertising texts of the online shop Zalando. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part begins with a short excursion to the history and explains terms such as translatology, equivalence or skopos theory. Moreover, the diploma thesis deals with stylistics and stylistic devices and their function in the …more
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá kontrastivní stylistickou analýzou reklamních textů internetového obchodu Zalando. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se nejprve vrací do historie překladu a vysvětluje pojmy jako translatologie, ekvivalence či teorie skoposu. Dále se teoretická část zabývá stylistikou a jednotlivými stylistickými prvky a jejich funkcí v textu …more
 
 
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 6. 2023
  • Supervisor: doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc.
  • Reader: prof. PhDr. Iva Zündorf, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta