Společenská zodpovědnost firem v marketingu – Eva Karešová
Eva Karešová
Diplomová práce
Společenská zodpovědnost firem v marketingu
Corporate social responsibility in marketing
Anotace:
Diplomová práce se zaměřuje na zhodnocení historie a současnosti otázky společenské odpovědnosti nadnárodních firem v marketingu. Věnuje se popsání jak CSR pozitiv, tak kritickým ohlasům na zavádění CSR. Popisuje současné spotřebitelské trendy na trhu a možnosti, jak pro otázku odpovědnosti získat i většinové zákazníky. Zdůrazňuje především trend vestavění CSR do samotného jádra podnikání a do značek …víceAbstract:
Diploma thesis focuses on history analysis and today's CSR issues that multinational marketing corporations have to face up. It describes both CSR positives and negative responses to CSR implementation. It follows today's customer trends on markets and possibilities, how to win mainstresm customers for CSR challenges. Especially the trend of building CSR in the core business and in brands themselves …víceKlíčová slova
CSR iniciativy brand equity dlouhodobá udržitelnost odpovědné značky vestavění CSR do jádra podnikání spotřebitelské trendy rozvojové státy sociální marketing brand imprint Společenská odpovědnost firem cause related marketing fairtrade nadnárodní společnosti marketingKeywords
sustainable development building of CSR in the core business of company marketing consumer trends developing countries social marketing brand imprint CSR organisations multinational companies cause related marketing Corporate social responsibility fairtrade corporate responsible brands brand equity
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 18. 12. 2007
Identifikátor:
http://www.vse.cz/vskp/eid/8887
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 17. 9. 2008
- Vedoucí: Jana Boučková
- Oponent: Veronika Divinová
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/8887
Vysoká škola ekonomická v Praze
Magisterský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Práce na příbuzné téma
-
'Political and cultural rights of Muslim/Bosniak minority in the Republic of Serbia and Muslim/Bosniak Minority in the Republic of Croatia' 'The comparison of two case studies in the time frame of the 1990s - the present time'
Majra HASANEFENDIĆ -
The Importance of Financial Management for Business Success of Company
Huimin Cheng -
Internal controls as a tool of effective corporate governance: impact of implementation of a set of internal controls on financial performance of the business. Evidence from Cameroon
Foreke Azonwoh -
Strategic Management and its Importance for Business Development of Company
Xiyue Zhang -
Strategic Management and its Importance for Business Development of Company
Jiaxin Yu -
Evaluation of Reliability of the Company and Suggestion of the Optimal Way of Financing Justification in the Company Rosneft in Comparison with ExxonMobil
Daria Shishkina -
The analysis of company business processes
Mikhail Monashev -
Evaluation of the Reliability of the Company and Suggestion of the Optimal Way of Financing justification in the companyGazprom in Comparison with Chevron Corporation
Ellina Filimontseva