The Use of Translation in Cognitive Linquisties Studies – Bc. Markéta Bečevová
Bc. Markéta Bečevová
Bachelor's thesis
The Use of Translation in Cognitive Linquisties Studies
The Use of Translation in Cognitive Linquisties Studies
Anotácia:
Bakalářská práce pojednává o náhledu Kognitivní poetiky na literární analýzu a překlad. Kognitivní poetika se zaobírá především na proces čtení textu v kontextu kognitivních struktur, díky nimž lze lépe porozumět jazyku, aniž by došlo k vynechání jakéhokoli aspektu ovlivňujícího jeho tvorbu, jakým je například společensko-kulturní kontext, koncepty, formování konceptuální struktur, vliv lidského těla …viacAbstract:
The thesis discusses the Cognitive Poetics’ perspective on literary analysis, and translation. Its focus on the process of the reading of the text in to context of cognitive structures, is a gateway to understanding language without omitting any of the aspects that influence its creation, such as the socio-cultural context, concepts, forming conceptual structures, the influence of human body on the …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 6. 2016
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/o3job/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 6. 2016
- Vedúci: Ph.D. Wei-lun Lu
- Oponent: Mgr. et Mgr. Hana Mihai
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / odbor:
Philology / English Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
DYNAMIC CONSTRUAL IN COGNITIVE LINGUISTICS: Cognitive simulations of movement as instances of mental imagery in fictive motion processing, an eye-tracking study
Alena Holubcová -
Komunistická rétorika před rokem 1989 a po něm (studie z kognitivní lingvistiky)
Kateřina Nohavová -
Slovesný vid ve výuce češtiny pro cizince - návrh aplikace metod kognitivní lingvistiky
Markéta DOSOUDILOVÁ -
Možnosti výchovného působení frazémů v hodinách českého jazyka na 2. stupni ZŠ pohledem kognitivní lingvistiky
Jitka Burdová -
Metonymie v české slovotvorbě z hlediska kognitivní lingvistiky
Zuzana NOVOTNÁ -
La formazione delle parole in due traduzioni italiane di "Alice in Wonderland"
Eszter Natália Prékopová -
Figurative Language in Alice’s Adventures in Wonderland and its Czech equivalents
Bára Kapičková